Troita noua la Cauesti - aproape de cariera de piatra Zupaita






18 - 19 mai 2011 - cu putin inainte de praznicul Sf. Imp. Constantin si Elena, am purces impreuna cu Lefter CostelAchitei Cornelsi Avasilcai Costel (cantaretul nostru bisericesc) pe dealul pe care urma sa fie amplasata troita despre care am vorbit intr-o alta postare, realizata de catre Pr. Ovidiu Sarghie, prietenul si colaboratorul nostru la Dobrovat. Am ales acest loc, de o frumusete deosebita, in primul rand pentru inaltimea sa, in al doilea rand pentru amplasarea sa (aproape de cimitirul satului si de Biserica din sat) si ca loc de binecuvantare pentru comunitatea noastra si pentru toti cei care, in trecerea lor prin acest loc isi vor fi facut o sfanta cruce, amintindu-si de Cel care i-a dat semnificatia ei duhovniceasca, adica de Hristos!
Miercuri pe 18 mai, a fost turnata temelia troitei, iar joi am amplasat troita pe postamentul pregatit dinainte. Momentul acesta a fost mult asteptat... iar locul amplasarii a fost mult discutat si controversat. Comunitatea noastra este alcatuita si din cateva familii de crestini dupa evanghelie, iar reprezentantul comunei face parte din aceasta denominatiune. Nu mica mi-a fost mirarea cand am intampinat greutati cu privire la obtinerea avizului pentru amplasarea acestei troite in locul mentionat mai sus. Bucuria noastra a crescut alaturi de emotiile inerente, dar avizul a fost obtinut, iar lucrarile aproape finalizate. Dumnezeu ne-a incercat ... credinta, nadejdea, dragostea... iar noi nu am renuntat. Bucuria va fi desavarsita atunci cand aceasta troita va deveni o Sfanta Troita (Cruce) prin sfintire, iar acest lucru speram sa se intample in ziua hramului parohiei noastre - pe 19 iunie 2011, de Ziua Tuturor Sfintilor.
Sunt cateva persoane carora as dori sa le multumesc pentru implicarea in demersul nostru:
  • In primul rand Bunului Dumnezeu, care revarsa harul si binecuvantarea Sa, ne incurajeaza, ne motiveaza, ne da un scop in viata,
  • Familiei D-lui Postarnac Costica - primarul comunei Ipatele care auzind de initiativa noastra, cu toate ca nu ne este primar, ne-a daruit o suma de bani importanta necesara finalizarii demersului inceput,
  • Pr. Ovidiu Sarghie - cel care a confectionat cu mainile sale aceasta troita,
  • Enoriasilor nostri care s-au implicat activ in lucrarile desfasurate, pe care i-am mentionat mai sus.
                       

    Comentarii

    Postări populare de pe acest blog

    Cuvânt la Naşterea Maicii Domnului - Sfânta Marie Mică

    Icoanele praznicale așezate pe catapeteasmă

    Petru Bîrsan - epitropul nostru drag ne-a parasit...1940-2011